Наш прослављени пијаниста Александар Маџар одржао је изузетан наступ на БЕМУС-у у среду, 10. новембра 2021. пред пуном двораном Коларчеве задужбине. Приредио је први од осам планираних концерата посвећених свим Бетовеновим сонатама.
На програму су биле Бетовенове композиције: Соната за клавир бр. 1 у Ф молу, оп. 2, бр. 1; Соната за кл,авир бр. 2 у А дуру, оп. 2, бр. 2; Соната за клавир бр. 3 у Ц дуру, оп. 2, бр. 3 и 33 варијације на валцер Антона Дијабелија, оп. 120.
Уочи концерта Александар Маџар је у изјави за РТС најавио да ће у серији од осам концерата на Коларцу извести 32 Бетовенове клавирске сонате, што је композиторов Magnum opus. Маџар је истакао да су Бетовенове симфоније и гудачки квартети веома важни у историјском смислу, али да клавирске сонате „носе још неки грам више” кад је реч о даљем развоју клавирског репертоара, као и о историји музике уопште. Поред соната, он је најавио варијације на тему Дијабелијевог валцера и неколико багатела које је додао на програм.
На питање шта за њега лично представља Бетовенова музика и како јој приступа, Маџар је одговорио да се таквој музици приступа са извесном дозом скромности, радозналости, и аналитички, јер такво дело треба разумети, усвојити и осетити. Казао је да Бетовен стоји на раскрсници стилова, на прелазу из 18. у 19. век, што га издваја од других композитора, јер је стварао у време огромних превирања и почетака романтизма.
Уметник је нагласио да је Бетовен композитор који је био политичи ангажован и у том смислу посебан. Истакао је да је Девета симфонија врхунски пример како одређено дело кроз историју наилази на различит пријем у зависности од тога шта генерације које се смењују у њега пројектују. „Ипaк, већини нас је довољно да код Бетовена чује невероватне хармоније, мелодије и структуре, као и математику, којом је он владао као ретко ко", рекао је Маџар.
Публика је, на првом овогодишњем наступу Александра Маџара, као и увек, уживала у виртуозности уметника који се с разлогом сматра једним од најбољих пијаниста данашњице у светским размерама.
На концерту у фестивалском програму БЕМУС НА БИС, 14. новембра, поново ћемо слушати бриљантног Маџара, који ће овом приликом извести Сонату за клавир оп. 49 бр. 1 и 2, оп. 7, оп. 111.
Александар Маџар рођен је у Београду 1968. године. Почео је да учи клавир код Гордане Малиновић, а студирао је у Новом Саду, Београду, Москви и Бриселу. Добитник је награда на великим међународним такмичењима у Женеви, Лидсу, Болцану (Феручо Бузони) и Милану (Умберто Микели). Дебитовао је са Берлинском филхармонијом под управом маестра Ивана Фишера, 1990. године. Редовно наступа широм Европе, посвећујући подједнаку пажњу реситалима, наступима са оркестрима и камерном музицирању. Наступао је и на турнејама по Северној и Јужној Америци, Јужној Африци и на Далеком истоку. Александар Маџар је професор на Краљевском фламанском конзерваторијуму у Бриселу и на Високој школи за музику и позориште у Хамбургу.