У Свечаној сали Скупштине града одржана је данас, 26. октобра, Конференција за медије поводом најаве 53. Београдских музичких свечаности oд 1. до 13. новембра.
На почетку Конференције минутом ћутања је одата почаст недавно преминулом директору Београдске филхармоније, Ивану Тасовцу.
Градски секретар за културу Иван Карл рекао је да је иза нас Бемус континуитета, да је испред нас такође Бемус континуитета, јер ово време пандемије поставља одређене теже задатке, не само за овај фестивал, већ и за остале манифестације од значаја за Град Београд. Карл је изразио и уверење да ће тим који је успео да одржи манифестацију прошле године успети то и ове године. Поновио је да његова прошлогодишња жеља стоји, а то је да се наредни Бемус одржи без маски.
Позвао је грађане да се вакцинишу како бисмо могли да наставимо са нормалним животом, самим тим и са одржавањем културних манифестација које су у припреми.
Дамир Хандановић, директор ЦЕБЕФ-а, нагласио је да ЦЕБЕФ ради и у овим околностима припремајући манифестације од значаја за Град Београд. Најављујући припрему не само Бемуса, већ и ФЕСТ-а и Београдске зиме, о чему ће се посебно говорити, истакао је значај борбе против пандемије како би се у нашем граду одржао културни живот Београда, са квалитетом по ком је познат. Најавио је 11 концерата у оквиру Бемуса – у Коларчевој задужбини, Мадленијануму, Крипти Храма Светог Саве, као и у Малом позоришту „Душко Радовић”, уз похвале уметничком директору и Одбору Фестивала, који су саставили квалитетан програм у коме ће грађани моћи да уживају.
Милан Лазовић, члан Одбора Бемуса, приметивши да, иако су ванредни услови ове године свуда у свету где се манифестације организују, истакао је да је у припреми Фестивала владала изванредна синергија у раду између Одбора Бемуса, маестра Суђића, Градског секретаријата за културу и ЦЕБЕФ-а као извршног продуцента, а њихов напоран рад у току целе године, која је била непредвидива, заслужан је за програм Фестивала који се сада налази пред нама.
Лазовић је подсетио да смо између два Бемуса изгубили два велика културна посленика – Ивана Тасовца, који је стајао на челу Београдске филхармоније која отвара овогодишњи Бемус, и Брацу Петковића, некадашњег министра културе и члана Одбора фестивала, додавши да је ово издање фестивала на одређени начин свакако и њима посвећено.
Уметнички директор фестивала Бојан Суђић, је у свом излагању истакао да је упркос околностима, Бемус ове године веома квалитетан што се тиче програма, солиста, уметника који наступају.
Након осврта на неке догађаје из прошлости Фестивала, на различите светле и мрачније периоде његовог живота, констатовао је да Бемус полако стаје на своје ноге и подсетио да ми немамо други фестивал сличног ранга.
„Бемус је наш најстарији и најрепрезентативнији фестивал уметничке музике и као такав мора да буде препознат и подржан”, рекао је Суђић.
Најавио је две велике светске звезде које су ове године гости Фестивала – Хатју Бунијатишвили, ново пијанистичко име, уметницу у напону снаге, која наступа на свим светским сценама, као и прво име по рејтингу у свету које је обележило концертну сцену краја претходног и почетка овог века – баритона Томаса Хемпсона који је у пуној форми. Хемпсон ће са Хором и оркестром РТС изводити нешто захтевнији репертоар Вердија, Пучинија, Моцарта, уз две сјајне домаће певачице које на светским сценама на најбољи начин репрезентују Србију и које овдашња публика нема прилику често да слуша.
Суђић је рекао да остали програми Фестивала не заостају, ту су веома позната имена „ван категорије”, Ксенија Јанковић и Александар Маџар, коме је наступ на Бемусу почетак циклуса представљања дела Бетовена на Коларцу. Истакао је наступ Дениса Шаповалова, атрактивног солисте на виолончелу, који ће у другом делу свог концерта извести тзв. крос-овер репертоар, дела Пинк Флојда и друга.
Активизам аматерских хорова је, према Суђићевом мишљењу, у „декрешенду” код нас, па је имао намеру да се они представе на Фестивалу – Хор „Бранко” из Ниша, наступа у Храму Св Саве.
Млади Петар Пејчић, својевремено победник циклуса младих талената РТС-а, звезда је у успону и бележи све боље резултате, а наступиће са пијанисткињом Наталијом Младеновић.
Дечја опера Миленка Живковића, у организацији Наташе Јовић Тривић (МОТО организација), предвиђена за крај Фестивала, представља, према мишљењу уметничког директора, „поглед у будућност”.
Уз напомену да су оркестри и извођачи тестирани, као и да су у Дворани Коларца обезбеђене неопходне мере, Бојан Сућић је пожелео публици да ужива у музици, а овом Бемусу да буде путоказ за наредне године.
Наташа Јовић Тривић, програмски уредник музичко-театарске организације МОТО, истакла је, изражавајући захвалност због учешћа на Фестивалу, да је она, као и већина музичара, расла уз Бемус, свесна међународног и националног значаја ове манифестације.
Опера Миленка Живковића „Дечја соба” која ће бити изведена на финалу Фестивала у Малом позоришту „Душко Радовић”, прва је српска опера за децу која је 1941. године изведена само једанпут, а следећа извођења није доживела због бомбардовања и рата.
Нотни материјал је нестао шездесетих година, а како је рекла Јовић, на волшебан начин се до њега дошло, и диригент Милан Недељковић га је припремио за извођење. Нагласила је да је композитор Миленко Живковић веома значајна појава у историји српске уметничке музике. Био је дописни члан САНУ, професор композиције из чије класе су изашла значајна имена српске музике као што су Владан Радовановић, Коста Бабић, Станолјо Рајичић и многих други, као и декан Факултета Музичке уметности и музички критичар. Посебан раритет је и либрето опере који је писала Десанка Максимовић.
Наташа Јовић Тривић је истакла да је посебно интересантно што ће у овој години, када је 120 година од рођења композитора, његово дело бити изведено на затварању Бемуса.