Петак, 13. октобар
Свечана сала Скупштине града у 20.00
ДЕЈАН МЛАЂЕНОВИЋ, виола
Јохан Себастијан Бах – Партита бр.1 за соло виолину (виолу), ха-мол, BWV 1002;
Соната бр. 1 за соло виолину (виолу), ге-мол, BWV 1001;
Партита бр. 2 за соло виолину (виолу), де-мол, BWV 1004
Слободан улаз
Виолиста Дејан Млађеновић одржао је током последњих десет година више од 150 концерата као солиста, наступајући са многим значајним камерним ансамблима, симфонијским оркестрима и познатим пијанистима у престижним концертним дворанама (нпр., Salle Gaveau у Паризу, Wigmore Hall у Лондону, Hollywell Music Room и Јacqueline du Pré Music Building у Оксфорду, Сала Чајковски у Москви, Сала Мегарон у Атини итд.) у Србији, Француској, Шпанији, Норвешкој, Грчкој, Италији, Македонији, Румунији, Немачкој, Русији, Швајцарској, Аустрији, Данској, Великој Британији и САД (Вашингтон, Јохн Браун Университy, Питсбург, Арканзас). Између осталог, Дејан Млађеновић је у више наврата, са познатим диригентима, изводио неке од најзначајнијих концерата за виолу насталих током 20. и 21. века као што су концерти Алфреда Шниткеа, Гије Канчелија, Кшиштофа Пендерецког, Виљема Волтона, Франка Мартена, Иване Стефановић, Ивана Јевтића, Властимира Трајковића итд. До сада је за њега компоновано и њему посвећено пет концерата за виолу, више соната и мањих форми за виолу соло и за виолу и клавир. Као солиста, снимио је трајне аудио записе и седам компакт дискова за радио станице и дискографске куће у Француској, Шпанији, Грчкој, Норвешкој, Русији, Великој Британији и Србији.
Дејан Млађеновић је основне и последипломске студије виоле завршио на Факултету музичке уметности Универзитета уметности у Београду у класи Петра Ивановића. Као стипендиста француске владе, студије је наставио на Високом националном конзерваторијуму за музику (CNSM) у Паризу где је са највећим признањем завршио магистарске студије виоле у класи Жерара Косеа, као и магистарске студије камерне музике у класи Жана Мујера. У том периоду, усавршавао се и на мајсторским курсевима Јурија Башмета, као и Жерара Косеа (у својству стипендисте Аcademia Chigiana у Сијени у два наврата), Григорија Жислина (у Грожњану), Џесија Ливајна (у Паризу), Емануела Вардија, као и Ривке Голани у Великој Британији.
Поред активне каријере концертног солисте, Дејан Млађеновић је редовни професор виоле на Факултету музичке уметности у Београду, у чијој класи је дипломирало, магистрирало и одбранило своје докторске уметничке пројекте више од четрдесет студената. Дуги низ година, Млађеновић је био и професор гудачког квартета на Академији уметности у Новом Саду, као и уметнички руководилац камерног ансамбла Camerata Academica и члан гудачког трија Голдберг. Такође, Млађеновић је одржао велики број мајсторских курсева виоле и мајсторских курсева камерне музике у Србији, земљама бивше Југославије, Немачкој, Норвешкој, САД итд.
Награде које је Дејан Млађеновић освојио као виолиста, чине једну значајну и импресивну листу која обухвата, између осталих, награду на Такмичењу југословенских умјетника у Загребу (1987) на којем је био лауреат, награду Удружења музичких уметника Србије за најбоље концертно извођење године (1994), специјалну награду на Првом међународном такмичењу виолиста одржаном на Конзерваторијуму Чајковски у Москви, којом приликом му је награду лично уручио Јуриј Башмет (1994), четири награде за различита извођења на Међународним трибинама композитора у Сремским Карловцима и Београду итд. За изузетна музичка достигнућа номинован је од стране International Music Centre of America за награду August Klein Distinguished Artist Award.
Реч критике о Млађеновићевим интерпретацијама:
• „… Млађеновић је показао да је способан за врло висок интензитет музицирања …” Тhe Strad (реситал у Wigmore Hall-у).
• „Имали смо среће што смо могли да га слушамо у музичкој дворани Јacqueline du Pré... концерт је заиста био за памћење… И пијаниста и виолиста приказали су сво своје умеће... Оба музичара су изванредно одговорила на изазов.” Оxford Times (Јacqueline du Pré Music Building реcитал).
• „Извођење Дејана Млађеновића било је грандиозно, са великом сигурношћу и интензивним уживљавањем. Поврх тога, он поседује топао и пун тон, који је његовом извођењу дао додатну димензију. Одавно нисмо чули тако инспиративно музицирање.” Sunnmorposten.
• „Изузетно префињен, соноран и богат валерима, тон Млађеновићеве виоле, са дубинама и тембровима виолончела, али и висинама виолине, остао је константа ове концертне вечери. Тај редак квалитет, да тон свог инструмента испуни личном емоцијом, без резерве је користио у интерпретацији... Дејан Млађеновић је имао свој tour de force у интерпретацији Sequenza VI за виолу соло Лучана Берија. Све што један гудачки инструмент, макар и хипотетички, може да одсвира, нашло је своје место у овој експресивној, фасцинантној композицији. Њена интерпретација може се сматрати врхунским задатком за сваког виолисту, па је стога Млађеновићево извођење утолико успешније што је свој неоспорни и приказани виртуозитет подредио захтевима експресивне и узбудљиве музичке беседе. Он је, једном речју, био савршен глумац овог звучног текста који је поставио у енергетску жижу свог концерта.” Трећи програм Радио Београда (Дворана Скупштине града Београда, рецитал Вече премијера италијанске музике за виолу)
• „Импресивно и узбудљиво. Спектакуларан концерт… Изведено прегнантно, прецизно, енергично и надахнуто, Стикс Гије Канчелија, дело јарких динамичних контраста и жестоке, вулканске експресивности, звучало је драматично и потресно, у великом стилу закључујући овај концерт.” Данас
• „Виолиста Дејан Млађеновић, по обичају, демонстрира афинитет за савремену музику и ретку способност да завири у поетику текста пред собом, дајући тако својим тумачењима уникатност.” НИН