Барок
Ј.С. Бах: Трио соната Г-дур BWV 1039
А. Скарлати: Кантата „Non sò qual più m'ingombra“
Ренесанса
Хенри VIII: Pastime with good company
Џ. Доуленд: Come again
П. Сандран: Doulce memorie
Ф. Ацаило: E me levai d' una bella mattina
Magistro Rofino: Un cavalier di Spagna
М. Флеча: Riu, riu, chiu
Анонимус: Quand je bois...
Средњи век
Збирка Химне Св. Марије: Rosa das rosas
Анонимус: Lamento di Tristano e Rotta
Јоханес де Флоренција: Madrigal O tu cara scienza
Анонимус: Chominciamento di gioia
Збирка Камрина Бурана: Hiemali tempore
Анонимус: Isabella
Збирка из Кортоне: Venite a laudare
ЖИВЕ СЛИКЕ ПРОШЛОСТИ
... сви желе да Вас поведу у будућност. Ми Вас водимо у прошлост, од ближег ка даљем...
У другом миленијуму нове ере, добу када је настајала европска цивилизација, смењивале су се велике епохе које данас називамо средњи век, ренесанса и барок. По стилским карактеристикама међусобно супротстављене, по својим духовним и уметничким вредностима са највишим дометима човековог стваралаштва, те епохе су оставиле неизбрисив траг у целокупној историји цивилизације људског рода.
Музика, тај најтананији и најтајновитији израз стваралаштва, најверније приказује прохујале векове. Данашњем слушаоцу, поред осећања блискости и зачуђујуће препознатљивости музике давних времена, припада и сазнање да та музика осваја својом свежином, искреним и јасним порукама и неизмерним осећањем за склад, врхунски укус и хармонију. Музика сведочи и поред тако бурног и метежног окружења тог доба, о високим естетским и уметничким критеријумима однашњих стваралаца. Мисао да само уметност, лишена самодопадљивости и приземних интереса може водити човека кроз сва искушења, заблуде и лажни сјај света у коме живимо, није далеко од тврдње да уметност спашава од пропасти и уништења и сам људски род. О магичној снази и утицају музике тог доба, сачуване су бројне филозофске расправе и есеји. Магија те музике и данас траје и израњајући из таме прошлости, пред данашњим слушаоцем зрачи новом снагом. Свежином и новим значењем показује своју непролазну и недостижну духовну и културну вредност.
Можда, на почетку овог музичког времеплова, себи постављате питање: зашто Вас водимо у прошлост на начин “од ближег ка даљем”? Није ли то грубо нарушавање и извртање самог редоследа догађаја? Видите, за нас хронологија у духовној баштини, једноставно не постоји. Тамо где је све лепо и драгоцено, тамо где је човек досегао оно највредније и најузвишеније, где год да спустите руку, чега год се дотакнете, све што може утицати на Ваша чула, биће извор уживања и неописиве радости.
Зато, вечерас заборавите на време и пођите са нама у свет духовне раскоши, богатства и лепоте.
Љубомир Димитријевић
Ансамбл за рану музику Flauto Dolce основан је 2005. године на иницијативу Љубомира Димитријевића, једног од оснивача ансамбла Ренесанс (1969) и Центра за рану музику Ренесанс (2004). Већина чланова ансамбла Flauto Dolce потекла је са Одсека за рану музику МШ Јосип Славенски из Београда. Велики број наступа и запажених концерата ови млади музичари су остварили у периоду од 2001. до 2005. као чланови ансамбла Joculatores Slavenses. Своју концертну и професионалну делатност наставили су од 2005. године у новооснованом ансамблу Flauto Dolce , који од настанка ради у оквиру Центра за рану музику Ренесанс. Од тада су остварена бројна гостовања широм Србије, у БиХ, Италији и Грчкој. Издвајају се концерти у Фиренци (Галерија Академије уметности), Сан Ђимињану (узастопно три године на Средњовековном фестивалу „Ferre de le Messi“), Губију („Gubbio arte Medioevale“), на фестивалима ране музике у Горицији, Равени, затим у Патрасу, Сарајеву (Сарајевска зима), Београду, Новом Саду. Поред музике европског средњег века и ренесансе, значајан део програма изведених у иностранству био је посвећен и традиционалној музици Србије.
Ансамбл је учествовао у програмима РТС-а у најзначајнијим музичким емисијама. У оквиру серијала од пет получасовних емисија о инструментима средњег века, ренесансе и барока, који је снимљен за ТВ Војводину, чланови ансамбла су учествовали у већини од укупно 45 нумера – звучних примера, приказујући своју свирачку вештину на великом броју инструмената из наведених епоха.
Ансамбл је 2007. године снимио ЦД под називом „Светлост из таме“ са музиком европског средњег века. Изузетно плодну сарадњу остварио је са Музичком омладином Београда и Србије, наступајући на концертима који су по програму и садржају намењени младима.
Репертоар састава обухвата музику из периода од XII до друге половине XVIII века. Сви програми се изводе на историјским инструментима односно копијама које су урађене према сачуваним оригиналима. Одређене програмске садржаје чланови ансамбла употпуњавају и костимима – одећом која је везана за одређену епоху. Значајан допринос оваквом начину представљања ране музике ансамбл је остварио у музичко-сценском приказу песама из збирке Кармина Бурана који је заједно са асамблом Ренесанс реализовао крајем 2007. године.
Ансамбл Flauto Dolce
Јасмина Матијевић – мецосопран
Марија Сабљић – мецосопран
Марија Ђорђевић – алт
Александра Милићевић – виела
Ана Младеновић – блок флаута
Тина Младеновић – харфа
Маја Младеновић – харфа
Срђан Станић – виола да гамба, фидел
Александар Јован Крстић – траверзо флаута, блок флаута, корнамуза, раушфајфе
Чедомир Марјановић – спинет, тенор
Александар Андрејевић – удараљке
Љубомир Димитријевић – траверзо флаута, блок флаута, крумхорн, раушфајфе