Изванредни Александар Маџар на БЕМУС-у пред пуном двораном Коларца

|||| |||| ||||

 

 

Наш прослављени пијаниста Александар Маџар извео је изузетан наступ на БЕМУС-у у среду, 10. новембра 2021. пред пуном двораном Коларчеве задужбине. Приредио је први од осам планираних концерата посвећених свим Бетовеновим сонатама.
На програму су биле Бетовенове композиције: Соната за клавир бр. 1 у Ф молу, оп. 2, бр. 1; Соната за кл,авир бр. 2 у А дуру, оп. 2, бр. 2; Соната за клавир бр. 3 у Ц дуру, оп. 2, бр. 3 и 33 варијације на валцер Антона Дијабелија, оп. 120. Уочи концерта, у изјави за РТС, Александар Маџар је најавио да ће у серији од осам концерата које ће извести на Коларцу, приредити публици извођење 32 клавирске сонате Бетовена, што је композиторов Magnum Opus. Маџар је напоменуо како су Бетовенове симфоније и гудачки квартети веома важни у историјском смислу, али сматра да клавирске сонате носе још неки "грам" више у смислу последица на даљи развој клавирског репертоара, а и у оквиру историје музике уопште. Поред соната, Маџар је најавио варијације на тему валцера Дијабелија и неколико багатела које је додао на програм.
На питање о томе шта за њега лично представља Бетовенова музика и како јој приступа, Маџар је изјавио да се таквој музици приступа са извесном дозом скромности, радозналости, и аналитички,јер такво дело треба разумети, усвојити а онда и осетити. Казао је да Бетовен стоји на раскрсници стилова, на прелазу из 18. у 19. век што га издваја од других композитора, јер је он почео као један композитор, а завршио као потпуно други, што има везе са временом огромних превирања, и почетака романтизма у ком је живео.
Уметник је нагласио како је Бетовен композитор који је био политичи ангажован и у том смислу посебан. Осврнуо се на 9. симфонију Бетовена као врхунски пример тога да одређено дело иако постоји као знак на папиру, кроз историју доживљава различит "пријем" у односу на то што људи кроз генерације кроз то дело пројектују.
" Ипak, већини нас је довољно да код Бетовена чује невероватне хармоније, мелодије и структуре, као  и математику којом је он владао као ретко ко.. " - рекао је Маџар.

 

Публика је, на првом овогодишњем наступу Александра Маџара као и увек, уживала у витуозности уметника за кога се са разлогом сматра да је један од најбољих пијаниста данашњице у светским размерама.

 

На концерту у фестивалском програму БЕМУС НА БИС, 14. новембра, поново ћемо слушати бриљантног Маџара који ће овом приликом извести Сонату за  клавир оп. 49 бр. 1 и 2, оп. 7, оп. 111

 

Пијаниста Александар Маџар рођен је у Београду 1968. године. Почео је да учи клавир код Гордане Малиновић, а студирао је у Новом Саду, Београду, Москви и Бриселу. Добитник је награда на великим међународним такмичењима у Женеви, Лидсу, Болцану (Феручо Бузони) и Милану (Умберто Микели). Дебитовао је са Берлинском филхармонијом под управом маестра Ивана Фишера, 1990. године. Редовно наступа широм Европе, посвећујући подједнаку пажњу реситалима, наступима са оркестрима и камерном музицирању. Такође је наступао на турнејама по Северној и Јужној Америци, Јужној Африци и на Далеком Истоку. Александар Маџар је професор на Краљевском фламанском конзерваторијуму у Бриселу и на високој школи за музику и позориште у Хамбургу.

 

logo cir siv

ЦЕБЕФ припрема и реализује филмске, музичке и мултимедијалне амбијенталне фестивале са вишедеценијском традицијом

Оснивач

grad osnivac dole

Контакт

Светогорска бб
11000 Београд
Србија
Телефон: +381 11 4039182
Email : info@cebef.rs

Линкови

facebook siv  youtube siv  instagram siv

© 2021 CEBEF. All Rights Reserved. Designed By bojovicdejan