Иво Погорелић подигао на ноге препуну салу Коларца на 54. БЕМУС-у

Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|||| Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|Фото: ЦЕБЕФ - Белкиса Абдуловић|||| ||||||||

 

Наш светски чувени пијаниста Иво Погорелић, у понедељак, 7. новембра 2022, у оквиру 54. БЕМУС-а овацијама је подигао на ноге публику у распродатој Великој дворани Коларчеве задужбине. Један од најтраженијих пијаниста света приредио је изузетан двосатни програм са композицијама Фредерика Шопена: Полонеза–фантазија у А дуру, оп. 61, Соната за клавир бр. 3 у ха молу, оп. 58, Фантазија у еф молу, оп. 49, Берсеза у Дес дуру, оп. 57, Баркарола у Фис дуру, оп. 60.

 

За Погорелићев концерт данима унапред се тражила карта више, то је уједно и најтраженији концерт овогодишњег БЕМУС-а.

 

Наступу су присуствовале бројне познате личности из света културе, међу којима су били министарка културе Маја Гојковић и Дамир Хандановић, директор Центра београдских фестивала – ЦЕБЕФ, у чијој организацији се одвија фестивал БЕМУС.

 

Према оцени„Њујорк тајмса”, Погорелићева концертна извођења су 200 година испред свог времена.

 

Рођен у Београду 1958. године, музичко образовање започео је у родном граду, да би као изузетан таленат школовање наставио у Москви где је завршио престижни конзерваторијум „П. И. Чајковски”. Пресудан утицај на Погорелићев уметнички развој, међутим, имала је његова потоња, дугогодишња сарадња са истакнутом грузијском пијанисткињом Алисом Кезерадзе. Био је победник више интернационалних пијанистичких такмичења, међу којима се истичу она у Тернију (Италија, 1978) и Монтреалу (Канада, 1980), али је посебан значај у његовој биографији имало учешће на престижном Шопеновом конкурсу у Варшави 1980. године, када је као један од фаворита био елиминисан пред финалном етапом такмичења. Ова контроверзна одлука дела жирија узроковала је скандал и раскол у којем је неколико чланова из протеста напустило такмичење, док је пијанисткиња Марта Аргерич личну одлуку о повлачењу из жирија образложила јавно изреченом тврдњом да је Погорелић – геније!

 

На таласу огромног интересовања које је на Шопеновом конкурсу привукао запањујућом техником и иновативним приступом у тумачењу литературе, отпочиње интензивну каријеру наступима на највећим светским музичким сценама, као и са реномираним оркестрима попут Бечке и Берлинске филхармоније, Лондонског, Бостонског и Чикашког симфонијског оркестра, Њујоршке и филхармоније Лос Анђелеса, оркестара Тонхале, Консертхебау и бројних других.

 

Његове наступе на престижним позорницама света (Карнеги хол, Ројал Фестивал хол, Музикферајн, Тонхале, Театро Колон, Сантори хол, Елбфилхармонија и др.) прати и посвећеност студијском снимању. Као ексклузивни уметник издавачке куће Дојче грамофон, Погорелић је између 1981. и 1998. године реализовао 14 албума антологијске вредности, обједињених у комплет издању које је по објављивању 2015. године овенчано француском наградом „Златни дијапазон” (Diapason d'Or) за укупан допринос дискографији класичне музике. Након више од двадесет година искључиве посвећености живом концертирању, 2019. године се вратио студију као ексклузивац дискографске куће „Сони класикал” (Sonny Classical) дуго очекиваним албумом са сонатама Бетовена и Рахмањинова, који је исте године био номинован за награду Греми. Почетком 2022. године изашао је и његов други албум за овог издавача са скорашњим тумачењима дела Фредерика Шопена.  

 

logo cir siv

ЦЕБЕФ припрема и реализује филмске, музичке и мултимедијалне амбијенталне фестивале са вишедеценијском традицијом

Оснивач

grad osnivac dole

Контакт

Светогорска бб
11000 Београд
Србија
Телефон: +381 11 4039182
Email : info@cebef.rs

Copyright © 2022 All Rights Reserved. Designed By bojovicdejan