БЕОГРАДСКА ФИЛХАРМОНИЈА

 

Субота, 20.10.2018, Коларчева задужбина у 20.00
БЕОГРАДСКА ФИЛХАРМОНИЈА
ХОР СЛОВЕНАЧКЕ ФИЛХАРМОНИЈЕ
Диригент ГАБРИЈЕЛ ФЕЛЦ
Софи Клусман, сопран
Шарлоте Кват, мецосопран
Томас Паул, тенор
Маркус Ајхе, баритон

 

Програм:

Драгутин Гостушки

Поема „Београд“

 

Лудвиг ван Бетовен

Девета симфонија

 

Цене 1.400, 1.800, 2.200

 

Основана 1923. године, Београдска филхармонија је данас позиционирана као најбољи оркестар у региону и ансамбл који представља освежење на међународној концертној сцени. Према наводима међународних медија, Београдска филхармонија је „култни српски оркестар“ (Financial Times), „један од водећих европских оркестара“ (Independent), „оркестар који гледа само напред“ (Wahington Post), и „ансамбл који са собом носи велику дозу наслеђа и поноса“ (New York Times).

Специфичан имиџ, као резултат инвентивних уметничких концепата и креативног маркетинга, утицао је на препознатљивост оркестра. Тако је Београдска филхармонија привукла многа позната имена класичне музике, која су дала своју подршку њеном даљем развоју. Међу њима се нарочито издваја вишедеценијско пријатељство са Зубином Мехтом, који редовно одржава добротворне концерте са оркестром. Београдска филхармонија је први оркестар у региону, али и шире, који започиње своје концертне сезоне са комплетно распродатим улазницама.

За шефа диригента Београдске филхармоније од сезоне 2017/18 именован је Габријел Фелц, а за главног гостујућег диригента Данијел Рајскин.

Током неколико последњих година, оркестар је имао запажене међународне турнеје и гостовања у Италији, Немачкој, Аустрији, Швајцарској, Шведској, Француској, Словенији, БиХ, Хрватској, Оману итд. Најважнији интернационални ангажман у новијој историји била је прва турнеја по САД-у у историји оркестра, која је обухватала наступе у Симфонијском центру у Чикагу, Северанс Холу у Кливленду, Музичком центру Стратмор у Вашингтону и у њујоршком Карнеги Холу у октобру 2014. године. Од најскоријих међународних успеха издваја се гостовање у Москви, у престижној сали Чајковски, у септембру 2016. године, концертом којим је отпочела сезона Московског филхармонијског друштва, под управом Данијела Рајскина, као и наступ у Палати уметности у Будимпешти у новембру, 2016. године, који је предводио Фабрис Болон.

Београдска филхармонија је 2017. године започела традицију концерата на отвореном који бележе историјски успех и представљају највеће концерте класичне музике на отвореном на Балкану. Више од 30 000 људи присуствовало је првом концерту који је предводио шеф-диригент Габријел Фелц, а као специјални гост наступио је чувени Зубин Мехта. Наредне, 2018. године, Београдска филхармонија је заједно са Фелцом надмашила претходни успех, окупивши више од 40 000 људи на свом другом концерту на отвореном.

 

Габријел Фелц је шеф-диригент Београдске филхармоније од сезоне 2017/18. Од 2013. године ради и као генерални музички директор Дортмундске опере и шеф-диригент Дортмундске филхармоније. Након три веома успешне године, уговор му је обновљен до 2023. године. После Филхармоније Алтенбург-Гере (2001–2005) и Штутгартске филхармоније (2004–2013), то је трећи узастопни пут да обавља функцију шефа-диригента неког немачког оркестра. Необичним програмима и уочљивим побољшањем уметничког квалитета, успео је значајно да повећа посећеност концерата свих ових оркестара.
Габријел Фелц рођен је 1971. године у Берлину. Од 1989. до 1994. године, студирао је на Музичкој академији Ханс Ајзлер у Берлину, на одсецима за дириговање и клавир. Након студија, постао је асистент Герду Албрехту у Хамбуршкој државној опери (1994–1995). Своје прве ангажмане добио је у опери у Либеку (1995–1997) и позоришту у Бремену (1997–2001).
Габријел Фелц је дириговао водећим оркестрима у Немачкој и иностранству, као што су Дрезденски државни оркестар Саксоније, Симфонијски оркестар Баварске радиотелевизије, Баварски државни оркестар, Немачки симфонијски оркестар из Берлина, Бамбершки симфоничари, симфонијски оркестри радиотелевизија из Берлина, Келна, Лајпцига, Хановера и Сарбрикена, Дански национални симфонијски оркестар, Базелски симфонијски оркестар, Ирски национални симфонијски оркестар, Симфонијски оркестар из Сеула, Пекиншки симфонијски оркестар…
Године 2017. Фелц је први пут наступио у Бољшој театру у Москви у склопу гостовања са берлинском Комичном опером и Моцартовом Чаробном фрулом. Исте године је дириговао и Тајванским националним оркестром и Филхармонијом из Хангџоуа, а комплетирао је и свој циклус снимака симфонија Рахмањинова са Дортмундском филхармонијом. У Београду је предводио највећи концерт класичне музике на отвореном у историји Србије у извођењу Београдске филхармоније, коме је присуствовало 30000 људи.
Богата дискографија Габријела Фелца чини га једним од најистакнутијих диригената своје генерације. Репертоар обухвата великане од Моцарта и Бетовена преко Рахмањинова, Елгара, Прокофјева, Скрјабина и Рихарда Штрауса до Ноноа и Лигетија. Снимак свих Малерових симфонија који је Фелц остварио са Штутгартском филхармонијом, изузетно је хваљен од стране критичара као најнеобичнији и најконтроверзнији циклус последњих година. Последње Фелцово издање је Симфонија бр. 3 Сергеја Рахмањинова (Циклус Рахмањинова) са Дортмундском филхармонијом (за дискографску кућу Dreyer-Gaido).
Први снимак Габријела Фелца са Београдском филхармонијом биће Симфонија бр. 3 Рајнхолда Глијера.

 

sofi klusman mСа топлим гласом, широког опсега и тамне боје, и са репертоаром који се протеже од барока до савременог доба, немачки сопран Софи Клусман је веома тражена као концертни певач, реситалиста и оперска уметница. Последњих сезона њени ангажмани обухватали су светску турнеју са Мартином Хеселбуком и оркестром Wiener Akademie, као и извођења и снимања савремене музике са Шарун ансамблом, пијанистом Оливером Триндлом и бројним другим сарадницима. Током своје каријере сарађивала је са диригентима као што су Марек Јановски, Инго Мецмахер, Хелмит Рилинг, Михаел Гилен, Михаел Сандерлинг, Карл Хајнц Стефенс. Уметнички пут ју је водио у дворане Берлинске фихармоније, бечки Музикферајн, циришки Тонхале, Музикхебау у Амстeрдаму, Театар Шатле у Паризу, као и концертну дворану Великог националног театра у Пекингу.
Софи Клусман је радила под менторством Томаса Квастхофа, Дуње Вејзовић, Маргарет Хониг и Клеси Кели Мог. Од 2009. до 2011. године била је члан Опере у Халеу, остварујући мноштво улога сопранског фаха, а у Халеу и Комичној опери у Берлину премијерно је наступила у две опере Кристијана Јоста. На Ускршњем фестивалу у Баден Бадену 2013. године заменила је Ану Нетребко у улози Дона Ане, док је 2016. дебитовала као Микаела (Кармен) у Вухану (Кина). Имала је и дугу међународну сарадњу са америчким глумцем Џоном Малковичем у позоришним комадима „Казановине варијације“ и „Паклена комедија“.

 

sarlote kvat mМецосопран Шарлоте Кват студирала је на Конзерваторијуму за музику и извођачке уметности у Франкфурту на Мајни, а усавршавала се код Џејмса Мек Креја у Хагу и на мајсторским курсевима код Петера Шрајера, Хелен Донат, Рајнхарта Лајзенхајмера и Ингеборг Данц.

Шарлоте Кват је веома тражени певач. Наступала је у Државном театру у Дармштату, Немачкој опери у Дизелдорфу, као и у оперским кућама у Хагену и Фрајбургу. Недавно је остварила велики успех као Брадаманте у Хендловој опери „Алчина“ у Минстерској опери, и као Ивица у Хумпердинковом остварењу „Ивица и Марица“ у Детмолду. Шарлоте Кват остварује посебно блиску сарадњу са Опером у Бону где редовно гостује у бројним продукцијама.

Поред опере, посвећена је концертном репертоару са опсегом од барокне музике до романтизма. Наступала је са Минхенском филхармонијом,  ансамблом Chorus Musicus Köln & Das Neue Orchester, Концертним хором Дармштата, Баховим хором Базела и Есена, Мешовитим хором Цириха и Државним оркестром Бранденбурга. Од 2014. године наступа у Циклусу Бахових кантата у Цркви Светог крста у Бону. Наредни наступи укључују наступе у дворани Тонхале у Дизелдорфу, Келнској филхармонији и на Баховом фестивалу у Лајпцигу, у сценској продукцији Бахове „Пасије по Матеју“.

 

tomas polАустријски тенор Томас Паул започео је музичко образовање у Хору дечака Св. Флоријана. Школовање је наставио на Конзерваторијуму “Брукнер” у Линцу, на Универзитету за музику у Бечу и на Универзитету “Моцартеум” у Салцбургу. Од 2008. до 2012. Томас Паул био је члан ансамбла Тиролске опера, где је остварио улоге Фроха и Мима (Рајнско злато), Фентона (Фалстаф), Адама (Продавац птица), Тамина (Чаробна фрула) и Маријуса (Лес Мисераблес). Потом је био ангажован у Народној опера у Бечу од 2012–2015, где је наступао у улогама Алфреда (Слепи миш), Барона Кронтала (Дер Wилдсцхüтз), Жакина (Фиделио), Ханса (Продана невеста) и Алфреда (Травијата).
Томас Паул је такође одржао велики број концерата у дворанама као што су Музикферајн у Бечу и Брукнерхауз у Линцу. Од 2015. до 2017. био је члан ансамбла Театра у Ерфурту, где је наступао као Соу-Чонг (Земља смешка), Дон Хозе (Кармен), Војвода од Мантове (Риголето) и Пинкертон (Мадам Батерфлај). Наступао је са успехом и на Фестивалу ДомСтуфен у Ерфурту, 2016 као Каварадоси (Тоска) и 2017. као Манрико (Трубадур). У сезони 2017/18. дебитовао је у Театру у Дортмунду, у улогама Матеа (Арабела), Ленског (Евгеније Оњегин) и Исмаила (Набуко).

 

Маркус Ајхе је студирао на Музичкој академији у Штутгарту, а потом и у Карлсруеу. Од сезоне 2007/2008. члан је Бечке државне опера, а од 2012. блиско сарађује са Баварском државном опером у Минхену. Од 2007. до 2010. године на Фестивалу у Бајројту тумачио је улогу Котнера у опери „Мајстори певачи“. Као гост, наступао је на сценама највећих оперских кућа у Европи: Миланска Скала, Холандска опера у Амстердаму, Дрезденска опера, Државна опера у Берлину, Фестивал у Салцбургу, Хелсиншка опера итд. Театро Лицеу у Барселони га је ангажовао за улоге Грофа Алмавиве (Фигарова женидба), Волфрама (Танхојзер), Јелецког (Пикова дама), Неда Кина (Питер Грајмс) и Фрица и Франка (Мртви град). Маркус Ајхе показује своју свестраност и наступима на концертном подијуму. Његов широки репертоар обухвата Бахове Пасије, Брамсов „Реквијем“, Бетовенову „IX симфонију“, Менделсонов ораторијум „Елијас и Паулус“, „Песме дечака луталице“ и „Песму о земљи“ Густава Малера, као и Бритнов „Ратни реквијем“. Уметник се такође профилисао као интерпретатор композиција Ариберта Рајмана, Волфганга Рима, Луиђија Далапиколе и Џудит Вир. Интензивну сарадњу развио је и са Хелмутом Рилингом и значајним радијским кућама из целе Немачке. Његови ЦД-ови објављени су за кућу Naxos (Шубертове песме, Кармина бурана).

 

Хор Словеначке филхармоније основан је као професионални састав под именом Словеначки камерни хор 1991. године. До 2009. водио га је др Мирко Цудерман, а од 2009. до 2012. диригенти Мартина Батич и Штефен Шрејер. Од тада па до 2017. самостално га је водила Мартина Батич.
Овај хор од 40 чланова који је део Словеначке филхармоније од 1998. године, наступа на око 35 концерата сваке сезоне у разноврсним програмима. Првенствено су окренути а капела репертоару разних музичких периода који се одржавају у склопу Вокалног циклуса Словеначке филхармоније, али и сарађују са Оркестром Словеначке филхармоније, као и са другим словеначким и иностраним оркестрима у извођењима вокално-инструменталних дела.
Словеначки филхармонијски хор је често део пројеката који се снимају. Само њихова дискографија обухвата преко 80 издања који су део збирке „Musica sacra Slovenica“ и „Slovenska zborovska glasba“, представљајући антологијски избор словеначке хорске музике, духовне и световне. Године 2016. хор је постао део Тенсо мреже професионалних камерних хорова

 

50 Бемус - ко је ко

 50. БЕМУС 2018.
Оснивач Град Београд
Секретаријат за културу

 

Одбор фестивала
Милица Кадић
Марина Стефановић
Јован Колунџија
Братислав Петковић
Јелена Јанковић-Бегуш

 

Уметнички директор
Светислав Божић

 

Извршна продукција
ЦЕБЕФ
Центар београдских фестивала

 

В.д. директора
Дамир Хандановић

 

Секретар установе
Ана Бутрић

 

Продуценти
Јелена Јанковић-Бегуш, Мирјана Панић

 

Уреднице програма
Јелена Јанковић-Бегуш, Милица Кадић

 

Главни организатор
Петар Алемпијевић

 

Организација и продукција
Дарија Јевтић

 

Организатори
Ивана Панић, Војислав Милин, Катарина Радовановић

 

Комуникација са медијима
Вук Пајковић

 

Маркетинг
Вања Вуксановић

 

Рачуноводство
Нела Кузмановић, Марина Василић, Слађана Шошкић, Данијела Ранђеловић

 

Правна подршка
Небојша Игњатовић

 

Секретар
Маријана Станковић

 

Визуелно решење и дизајн
Симона Дашић Раца

 

Веб дизајн
Дејан Бојовић

50 bemus video

 

logo cir siv

ЦЕБЕФ припрема и реализује филмске, музичке и мултимедијалне амбијенталне фестивале са вишедеценијском традицијом

Оснивач

grad osnivac dole

Контакт

Адреса:
Илије Гарашанина 24
11000 Београд
Србија
Телефон: +381 11 3236530
Email : info@cebef.rs

© 2015 CEBEF. All Rights Reserved. Designed By bojovicdejan

Search