Ново дело - поруџбина 49. БЕМУС-а

Београдске музичке свечаности и ове године настављају традицију поручивања композиција од домаћих аутора. На затварању 49. БЕМУС-а, 20. октобра у Коларчевој задужбини, Симфонијски оркестар РТС, под управом Бојана Суђића, премијерно ће извести дело “Математички сан”, младог композитора Дамјана Јовичина.

Основне студије Јовичин је завршио на ФМУ у Београду код професора Зорана Ерића, где се тренутно налази на мастер студијама. Сарађивао је са композиторима као што су Мајкл Дохерти, Марк Еплбаум, Александра Вребалов, Оснат Нетсер, Вим Хендрикс, Керолајн Малоуни, Алесио Сабела, Волфганг Хајнигер, Иво Медек... За своја дела “Јутро у парку Мањеж“ (за соло саксофон), “Мистрал“ (за виолу и клавир) и друга, освајао је награде на домаћим такмичењима, његова музика је извођена у Србији, Босни и Херцеговини, САД, Финској, Белгији и Чешкој.

’То је остварење једне одавно неговане жеље и мој први формални професионални ангажман као студента и недавно дипломираног композитора. Поруџбина најстаријег музичког фестивала у земљи за мене као и сваког младог композитора је велика част, признање за мој досадашњи рад, као и мотивација за даље стварање. Пошто је БЕМУС фестивал који је угостио многе реномиране светске уметнике, посебно задовољство ми је као домаћем уметнику право на индивидуалну уметничку изјаву, на чему сам изнимно захвалан професору Светиславу Божићу, уметничком директору фестивала,’ изјавио је Дамјан Јовичин поводом премијере свог новог дела на предстојећем БЕМУС-у.

Млади композитор дефинише „Математички сан“ као 'формално стање сна, и неформално стање стваралаштва’.

- За мене такав појам представља самопрозвани несвестан, непознато структурисан процес који често мимоилазимо као неразумљив, недефинисан. Такву дефиницију својом перцепцијом могуће је приписати појединим промишљенијим намерама и уметничким делима. Уметничко дело, као последица уметничког рада зависи од природе рада. Последице су многобројне. Питање које ме је заинтригирало око овог назива, али и у уметности, и које ми даје многобројне поднаслове за композиције је дистинкција између структурисаног и хаотичног, намерног и ненамерног, умереног и неумереног, више него класичног и некласичног, и то искључиво као субјективни перцептивни квалитет. Које су то реторичке границе? Када можемо очигледно констатовати да је говор трансформисао или променио садржину? У једној размени доживљаја крије се истраживачки рад о нашој или мојој (индивидуалној или колективној) унутрашњости (а и спољашњости), који потпомажу посматрачи/слушаоци.

На истом концерту биће још изведен Паганинијев Концерт бр. 2 за виолину и оркестар, у ком ће се као солиста представити талентовани руски виолиниста Јуриј Ревич, и свита ’Ромео и Јулија’ Сергеја Прокофјева. Улазнице су у продаји на благајни Коларца по цени од 600, 800 и 1000 динара.

 

© 2015 CEBEF. All Rights Reserved. Designed By bojovicdejan

Search