Четвртак, 11. октобар, Сцена Сава центра у 20.00
ОРКЕСТАР БЕЗ ГРАНИЦА
Диригент: Премил Петровић
Хинрих Алперс, клавир
Сергеј Прокофјев: Симфонија бр.1 Де дур – Класична
Лудвиг ван Бетовен: Концерт за клавир и оркестар бр.5 Ес-дур – Царски
Чарлс Ајвз: Неодговорено питање
Золтан Кодаљ: Игре из Галанте
Цена улазница 1000 динара

 

No Borders Orchestra је настао из жеље да се оформи регионални професионални симфонијски оркестар и да се креира пројекат који позива на нову врсту комуникације.
Две су основе на којима је саздан НБО. Друштвени аспект пројекта остварује се кроз деконструкцију стереотипа, превазилажење национализма, расизма, ксенофобије, хомофобије, крвавог наслеђа из прошлости, односно кроз афирмацију културних вредности које су у потпуном расулу у овдашњим транзиционим друштвима. Са свом свешћу о прошлости – НБО није југоносталгичан пројекат. Напротив, он је у потпуности окренут будућности. Носталгија укида критичност, а критички ангазман лежи у основи наше идеје. Право на будућност изискује храброст суочавања са свим трауматичним чињеницама из прошлости. Искрен дијалог о тешким питањима одговорности растерује демоне минулих времена и отвара врата за оно другачије што тек може да буде.
Са уметничке стране, желимо да створимо симфонијски оркестар у коме ће сви имати мотивацију, ангажман и енергију камерног оркестра, који ће дисати као велики камерни ансамбл. НБО је ансамбл солиста. Постављамо питања и нашим наступима нудимо неке одговоре: Зашто симфонијски оркестар у 21. веку? Зашто уопште класична музика? Како музика може поново да постане релевантна? Како музика може поново да постане начин зивота? Шта може да се уради са ритуалом класичног концерта који се није променио од 19. века? Како би класична музика могла да престане да буде музејски експонат? Како може да се промени однос између публике и музичара? Зашто не постоји алтернативна сцена класичне музике? Шта значи слушати? На чему базирамо очекивања и вредновања при слушању? Како можемо да се отворимо за нешто другачије? Како можемо да свирамо и слушамо слободни?
Због свих ових питања и могућих одговора које нудимо, НБО отвара врата за нове извођаче, нову публику, нове концертне просторе, нове визије и нове аспекте комуникације. НБО је простор у коме настају нове могућности...
Оно што нас занима јесте веза музике и живота! Основна реч у нашем пројекту јесте комуникација. Комуникација је свест да заједно можемо више него појединачно. НБО је позив на сарадњу и комуникацију у региону уметницима и интелектуалцима различитих профила: филозофима, социолозима, музичарима, визуелним уметницима, писцима, архитектама, редитељима, кореографима, перформерима...
Инспирација за НБО јесте West-Eastern Divan Orchestra (WEDO), оркестар који су основали диригент Данијел Баренбојм и палестински интелектуалац Едвард Саид и у коме свирају заједно израелски и палестински музичари. Музичари који су прошли кроз искуство рада у овом оркестру изашли су промењени и као музичари и као људи. То желимо и нама! Не ради се о уклањању међусобних разлика или некој наметнутој хармонизацији, већ о искуству да разлике не морају да значе конфликт, да разлике међу људима значе богатство. Стварајући WEDO знали су да један оркестар не може донети мир на измрцварени Блиски Исток, али да је суштински важно да се нешто уради, да се Други упозна, да се разуме ста мисли и осећа, без нужности да се постигне сагласност.
Политика не треба да буде власништво политичке класе, као што ни музика не треба да припада само елитама, старим или новим свеједно. НБО жели да избегне замку у којој уметничка изврсност постаје изговор за маргинализовану самодовољност, добровољну изопштеност из друштва и времена. У неку руку, уметничка музика дели судбину дискриминисаних друштвених група којима се нуди парадокс - останите у своја четири зида да би вас заједница прихватила. У таквим околностима, једино што има смисла је изаћи, бити гласан, бити видљив и слушљив...
Граница је друго име за предрасуду. НБО је позив да се свира преко граница подразумеваног и уобичајеног и да се слуша без предрасуда.
Да ли НБО жели да мења свет? То ће свакако учинити ако само једном младом музичару из земаља "периферије" омогући да схвати да није рођен с правим талентом на погрешном месту и у погрешно време. Има ли у свему овоме нечег утопијског? Можда, али зар је то нужно грешка? Зашто би дистопија увек била веродостојни концепт?
No Borders Orchestra је одлука да уметност буде та промена коју желимо да видимо у свету.

 

alpers mПосле дебија у Карнеги Холу марта 2008, критичар часописа New York Sun усхићен Хинрихом Алперсом назвао га је „музичарем највишег ранга”, у исто време позивајући читаоце да „запамте његово име”. У децембру 2009. на Трећем међународном Телеком такмичењу Бетовен у Бону, Алперс не само да је освојио Прву награду већ и две специјалне награде – за камерну музику (у дуу са Мишом Мајским) и за извођење савремене композиције. Ови успеси брзо су му донели позиве на бројне светске реномиране фестивале, као што су Клавирски фестивал у Руру, Фестивал Мекленбург-Форпомерн и Бетовенфест у Бону.
Хинрих Алперс је завршио студије на Високој школи за музику у Хановеру код Бернда Гецкеа, његовог учитеља од раног детињства. Репутацију је стекао и у Северној Америци током студија на Џулијард школи са Џеромом Ловенталом, као победник Међународног такмичења Хоненс 2006. у Калгарију. Победници такмичења добијају трогодишње спонзорство за развој каријере, што му је између осталог донело и продукцију ЦД издања са делима Роберта Шумана. Алперс је освојио Прву награду и Специјалну награду Григ на Григовом конкурсу 2004. у Ослу. Награђен је и на Међународном клавирском такмичењу Ђина Бахауер 2006. Био је стипендиста Музичког фестивала Шлезвиг-Холштајн и Летње академије Моцартеум у Салцбургу. Године 2008. добио је Награду Џулијарда Печек за реситалски деби. У последњих неколико година Алперс је наступио у најпрестижнијим концертним дворанама укључујући Берлинску филхармонију и Гастеиг у Минхену, као и на бројним радио и ТВ станицама.
Прошлу концертну сезону Алперс је започео у САД и Пољској (са Горзов филхармонијом) где је извео Бетовенов Троструки кцонцерт као гост Асоцијације Лудвиг ван Бетовен. Почетак године га је затекао на азијској турнеји са Beethoven-Orchester из Бона која је обухватила концерте у Хонгконгу, Шангају (Центар оријенталних уметности), Пекингу (НЦПА), Шенжену, Гуангџоу и Ченгдуу.
Хинрих Алперс тренутно предаје клавир, импровизацију и теорију музике на Институту за рани музички развој надарене деце на Високој школи за музику и театар у Хановеру. Од 2007. је промотер клавира Steinway.

44 desno

44. Бемус - ко је ко

 44. БЕМУС 2012.
Оснивач Град Београд
Секретаријат за културу

 

 Одбор фестивала
Ибава Авжнер
Јадранка Јовановић
Горан Питић
Бошко Радојковић
Маја Рајковић

 

Уметнички директор
Зоран Ерић

 

Извршна продукција
ЈУГОКОНЦЕРТ

 

В.д. директора
Бошко Радојковић

 

Извршни директор Бемуса
Биљана Здравковић

 

Уреднице програма
Весна Кабиљо
Јелена Јанковић
Милица Кадић

 

Извршни продицент

Жељка Лакићевић
Маја Сомборац

 

Организатори
Мирјана Панић
Петар Алемпијевић

 

Арт менаџер
Симона Дашић Раца

 

Веб дизајн
Дејан Бојовић

 

Визуелни идентитет
Hominid studio

 

PR
Јелена Лакићевић

 

Рачуноводство
Томислав Божовић
Весна Николић
Маријана Станковић

 

logo cir siv

ЦЕБЕФ припрема и реализује филмске, музичке и мултимедијалне амбијенталне фестивале са вишедеценијском традицијом

Оснивач

grad osnivac dole

Контакт

Светогорска бб
11000 Београд
Србија
Телефон: +381 11 4039182
Email : info@cebef.rs

© 2015 CEBEF. All Rights Reserved. Designed By bojovicdejan