Четвртак, 11. октобар, Сцена Сава центра у 20.00
ОРКЕСТАР БЕЗ ГРАНИЦА
Диригент: Премил Петровић
Хинрих Алперс, клавир
Сергеј Прокофјев: Симфонија бр.1 Де дур – Класична
Лудвиг ван Бетовен: Концерт за клавир и оркестар бр.5 Ес-дур – Царски
Чарлс Ајвз: Неодговорено питање
Золтан Кодаљ: Игре из Галанте
Цена улазница 1000 динара

 

No Borders Orchestra je nastao iz želje da se oformi regionalni profesionalni simfonijski orkestar i da se kreira projekat koji poziva na novu vrstu komunikacije.
Dve su osnove na kojima je sazdan NBO. Društveni aspekt projekta ostvaruje se kroz dekonstrukciju stereotipa, prevazilaženje nacionalizma, rasizma, ksenofobije, homofobije, krvavog nasleđa iz prošlosti, odnosno kroz afirmaciju kulturnih vrednosti koje su u potpunom rasulu u ovdašnjim tranzicionim društvima. Sa svom svešću o prošlosti – NBO nije jugonostalgičan projekat. Naprotiv, on je u potpunosti okrenut budućnosti. Nostalgija ukida kritičnost, a kritički angazman leži u osnovi naše ideje. Pravo na budućnost iziskuje hrabrost suočavanja sa svim traumatičnim činjenicama iz prošlosti. Iskren dijalog o teškim pitanjima odgovornosti rasteruje demone minulih vremena i otvara vrata za ono drugačije što tek može da bude.
Sa umetničke strane, želimo da stvorimo simfonijski orkestar u kome će svi imati motivaciju, angažman i energiju kamernog orkestra, koji će disati kao veliki kamerni ansambl. NBO je ansambl solista. Postavljamo pitanja i našim nastupima nudimo neke odgovore: Zašto simfonijski orkestar u 21. veku? Zašto uopšte klasična muzika? Kako muzika može ponovo da postane relevantna? Kako muzika može ponovo da postane način zivota? Šta može da se uradi sa ritualom klasičnog koncerta koji se nije promenio od 19. veka? Kako bi klasična muzika mogla da prestane da bude muzejski eksponat? Kako može da se promeni odnos između publike i muzičara? Zašto ne postoji alternativna scena klasične muzike? Sta znači slušati? Na čemu baziramo očekivanja i vrednovanja pri slušanju? Kako možemo da se otvorimo za nešto drugačije? Kako možemo da sviramo i slušamo slobodni?
Zbog svih ovih pitanja i mogućih odgovora koje nudimo, NBO otvara vrata za nove izvođače, novu publiku, nove koncertne prostore, nove vizije i nove aspekte komunikacije. NBO je prostor u kome nastaju nove mogućnosti...
Ono što nas zanima jeste veza muzike i života! Osnovna reč u našem projektu jeste komunikacija. Komunikacija je svest da zajedno možemo više nego pojedinačno. NBO je poziv na saradnju i komunikaciju u regionu umetnicima i intelektualcima različitih profila: filozofima, sociolozima, muzičarima, vizuelnim umetnicima, piscima, arhitektama, rediteljima, koreografima, performerima...
Inspiracija za NBO jeste West-Eastern Divan Orchestra (WEDO), orkestar koji su osnovali dirigent Danijel Barenbojm i palestinski intelektualac Edvard Said i u kome sviraju zajedno izraelski i palestinski muzičari. Muzičari koji su prošli kroz iskustvo rada u ovom orkestru izašli su promenjeni i kao muzičari i kao ljudi. To želimo i nama! Ne radi se o uklanjanju međusobnih razlika ili nekoj nametnutoj harmonizaciji, već o iskustvu da razlike ne moraju da znače konflikt, da razlike među ljudima znače bogatstvo. Stvarajuci WEDO znali su da jedan orkestar ne moze doneti mir na izmrcvareni Bliski Istok, ali da je sustinski vazno da se nesto uradi, da se Drugi upozna, da se razume sta misli i oseca, bez nuznosti da se postigne saglasnost.
Politika ne treba da bude vlasnistvo politicke klase, kao sto ni muzika ne treba da pripada samo elitama, starim ili novim svejedno. NBO zeli da izbegne zamku u kojoj umetnicka izvrsnost postaje izgovor za marginalizovanu samodovoljnost, dobrovoljnu izopstenost iz drustva i vremena. U neku ruku, umetnicka muzika deli sudbinu diskriminisanih drustvenih grupa kojima se nudi paradoks - ostanite u svoja cetiri zida da bi vas zajednica prihvatila. U takvim okolnostima, jedino sto ima smisla je izaci, biti glasan, biti vidljiv i slušljiv...
Granica je drugo ime za predrasudu. NBO je poziv da se svira preko granica podrazumevanog i uobicajenog i da se slusa bez predrasuda.
Da li NBO zeli da menja svet? To ce svakako uciniti ako samo jednom mladom muzicaru iz zemalja "periferije" omoguci da shvati da nije rodjen s pravim talentom na pogresnom mestu i u pogresno vreme. Ima li u svemu ovome neceg utopijskog? Mozda, ali zar je to nuzno greska? Zasto bi distopija uvek bila verodostojni koncept?
No Borders Orchestra je odluka da umetnost bude ta promena koju želimo da vidimo u svetu.

 

alpers mPosle debija u Karnegi Holu marta 2008, kritičar časopisa New York Sun ushićen Hinrihom Alpersom nazvao ga je „muzičarem najvišeg ranga”, u isto vreme pozivajući čitaoce da „zapamte njegovo ime”. U decembru 2009. na Trećem međunarodnom Telekom takmičenju Betoven u Bonu, Alpers ne samo da je osvojio Prvu nagradu već i dve specijalne nagrade – za kamernu muziku (u duu sa Mišom Majskim) i za izvođenje savremene kompozicije. Ovi uspesi brzo su mu doneli pozive na brojne svetske renomirane festivale, kao što su Klavirski festival u Ruru, Festival Meklenburg-Forpomern i Betovenfest u Bonu.  
Hinrih Alpers je završio studije na Visokoj školi za muziku u Hanoveru kod Bernda Geckea, njegovog učitelja od ranog detinjstva. Reputaciju je stekao i u Severnoj Americi tokom studija na Džulijard školi sa Džeromom Loventalom, kao pobednik Međunarodnog takmičenja Honens 2006. u Kalgariju. Pobednici takmičenja dobijaju trogodišnje sponzorstvo za razvoj karijere, što mu je između ostalog donelo i produkciju CD izdanja sa delima Roberta Šumana. Alpers je osvojio Prvu nagradu i Specijalnu nagradu Grig na Grigovom konkursu 2004. u Oslu. Nagrađen je i na Međunarodnom klavirskom takmičenju Đina Bahauer 2006. Bio je stipendista Muzičkog festivala Šlezvig-Holštajn i Letnje akademije Mocarteum u Salcburgu. Godine 2008. dobio je Nagradu Džulijarda Peček za resitalski debi. U poslednjih nekoliko godina Alpers je nastupio u najprestižnijim koncertnim dvoranama uključujući Berlinsku filharmoniju i Gasteig u Minhenu, kao i na brojnim radio i TV stanicama.
Prošlu koncertnu sezonu Alpers je započeo u SAD i Poljskoj (sa Gorzov filharmonijom) gde je izveo Betovenov Trostruki kconcert kao gost Asocijacije Ludvig van Betoven. Početak godine ga je zatekao na azijskoj turneji sa Beethoven-Orchester iz Bona koja je obuhvatila koncerte u Hongkongu, Šangaju (Centar orijentalnih umetnosti), Pekingu (NCPA), Šenženu, Guangdžou i Čengduu.
Hinrih Alpers trenutno predaje klavir, improvizaciju i teoriju muzike na Institutu za rani muzički razvoj nadarene dece na Visokoj školi za muziku i teatar u Hanoveru. Od 2007. je promoter klavira Steinway.

Више из ове категорије Musma »

44 desno

44. Бемус - ко је ко

 44. БЕМУС 2012.
Оснивач Град Београд
Секретаријат за културу

 

 Одбор фестивала
Ivana Avžner
Jadranka Jovanović
Goran Pitić
Boško Radojković
Maja Rajković

 

Уметнички директор
Зоран Ерић

 

Извршна продукција
ЈУГОКОНЦЕРТ

 

В.д. директора
Бошко Радојковић

 

Извршни директор Бемуса
Биљана Здравковић

 

Уреднице програма
Весна Кабиљо
Јелена Јанковић
Милица Кадић

 

Извршни продицент

Жељка Лакићевић
Маја Сомборац

 

Организатори
Мирјана Панић
Петар Алемпијевић

 

Арт менаџер
Симона Дашић Раца

 

Веб дизајн
Дејан Бојовић

 

Визуелни идентитет
Hominid studio

 

PR
Јелена Лакићевић

 

Рачуноводство
Томислав Божовић
Весна Николић
Маријана Станковић

 

logo cir siv

ЦЕБЕФ припрема и реализује филмске, музичке и мултимедијалне амбијенталне фестивале са вишедеценијском традицијом

Оснивач

grad osnivac dole

Контакт

Адреса:
Илије Гарашанина 24
11000 Београд
Србија
Телефон: +381 11 3236530
Email : info@cebef.rs

© 2015 CEBEF. All Rights Reserved. Designed By bojovicdejan

Search