Петак, 12. октобар, Дом омладине (Сала Американа), 20.00
MUSIC MASTERS ON AIR / MusMA
Путујући фестивал савремене музике
Перкусионисти Срђан Палачковић, Иван Марјановић, Милош Весић и Александар Радуловић
Диригент: Раде Пејчић
Нова дела за ансамбл перкусиониста, на тему „Егзотични Запад” – српске премијере
Онур Туркмен: Калиграфија
Добромила Јаскот: Химах
Иван Бркљачић: Велики Казан – поруџбина Југоконцерта
Алексеј Сисојев: Бесмисао/Заум
Иван Јосип Скендер: Грозница беле линије
Слободан улаз

 

MusMA
Kompozitori nove generacije, majstori muzike nove ere, predstavljaju svoja dela u ovom jedinstvenom projektu. Glavni cilj projekta MusMA je promovisanje savremene muzike evropskih autora mlađe generacije, s ambicijom da se publika inspiriše da otkrije raznolike zvukove ove nove „klasike”. Deset velikih evropskih festivala, uključujući i Bemus, u saradnji sa radio stanicama i uz podršku Evropske unije, Evropske radiodifuzne unije (EBU) i Evropske asocijacije festivala (EFA), zajednički su kreirali platformu sa koje se ova savremena muzika otiskuje van fizičkih državnih granica – pravo u etar.  

Onur Turkmen (Eskišehir, 1972) završio je studije ekološkog inženjeringa na Istanbulskom tehničkom univerzitetu (1999) i studije muzike na Berkli koledžu za muziku u Bostonu (1998). Master i doktorske studije završio je u Centru za viša muzička istraživanja Tehničkog univerziteta u Istanbulu (MIAM). Tema njegove doktorske disertacije je Savremene tehnike primenjene na turske muzičke instrumente. Trenutno predaje na odseku za muziku i izvođačke umetnosti Univerziteta u Bilkentu. Njegova dela izvode brojni ansambli, a Irski savet za umetnost je od njega naručio kompoziciju koju je izveo ansambl Hezafren-Yurodni, dok je kompozicija Napevi za ansambl (Lines for an Ensemble) izvedena ove godine u okviru Svetskih dana muzike u organizaciji Međunarodnog udruženja za savremenu muziku (ISCM).

„Hat (turski izraz za kaligrafiju) je kompozicioni pristup koji nije zasnovan na dijalektičkoj suprotnosti, kontradikcijama i polarizacijama muzičkih materijala već pre svega na dijalektici između kompozitorove psihe i hat (linije). Kompozitor traga za „hatom“ – „linijom“ makama koji se međusobno prožimaju i spajaju – komunicira sa njom i na kraju je i razotkriva. Pošto je linija neodvojiva od ovog jedinstva, ona je samo fenomen koji je ograničen kompozitorovim traganjem, komunikacijom i razotkrivanjem. Stoga su njen početak i kraj dvosmisleni. Ne postoji struktura. Ništa što se događa unutar nje ne uslovljava nastanak nekog drugog konsekventnog momenta. I pored pojedinih reminiscencija, hat ne nosi odlike određene kulture već je pre svega pojava unutar univerzuma u kome nema različitosti drugačije od same sebe i predstavlja simultano jedninstvo prostora i vremena koje neprestano traje i širi se. Tragajući za univerzumom bez različitosti, iz muzičke perspektive, hat je emancipacija sklada.“

Dobromila Jaskot (Torunu, 1981) diplomirala je kompoziciju na Muzičkoj akademiji u Poznanju u klasi Lidije Zelinske, a 2007. završila je postdiplomske studije za specijalnu, kompjutersku, pozorišnu i filmsku muziku na Muzičkoj akademiji u Vroclavu. Godine 2009. upisala je postiplomske studije za filmsku i kompjutersku muziku i audiovizuelnu umetnost u Lođu. Doktorirala je 2011. godine. Trenutno je angažovana kao profesor na Muzičkoj akademiji u Bidgošču.

„Himah je kompozicija u formi mantre koja opisuje obred indijske boginje sa Himalaja. Repetitivni hipnotički ritam na početku kompozicije uvodi slušaoca u šamanski trans. Tembr instrumenata ilustruje postupak duhovnog pročišćenja, za kojim sledi energični odsek koji donose boginje i takođe evocira sliku izlaska Sunca na Himalajima.“

Ivan Brkljačić (Beograd, 1977) diplomirao je kompoziciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, (2001) u klasi Srđana Hofmana. Postiplomske studije završio je 2005. godine u klasi Zorana Erića i trenutno je na trećoj godini doktorskih studija kompozicije u klasi Srđana Hofmana.  Učestvovao je na majstorskim kursevima za mlade kompozitore u Ohridu, Varšavi, Gracu i Ostravi. Kompozicije Ivana Brkljačića izvođene su u Srbiji kao i u Rumuniji, Mađarskoj, Francuskoj, Makedoniji, Nemačkoj, Poljskoj, Sloveniji, Austriji, Italiji, Češkoj Republici, Brazilu, Švedskoj  i Australiji (Svetski dani muzike u Sidneju). Komponovao je muziku za veliki broj pozorišnih predstava.
Od  2005. radi na FMU u Beogradu, trenutno u zvanju docenta na Katedri za Muzičku teoriju.
Deluje kao selektor programa Međunarodne tribine kompozitora. Dobitnik je Mokranjčeve nagrade za 2005. godinu, za kompoziciju Kada se SEDAM puta digne zavesa, za simfonijski orkestar.

„Veliki kazan je najlepši deo Đerdapske klisure, kroz koju prolazi reka Dunav, stvarajući prirodnu granicu između Srbije i Rumunije. S obzirom da je Rumunija članica Evropske unije, razmišljajući o međudržavnim granicama, došao sam do zaključka da je iz Srbije, najbrži prelazak u Evropsku uniju moguć upravo preko Đerdapa. Pored toga što je najbrži, prelazak na ovom mestu je zbog prirodnih lepota i bogatog istorijskog i kulturnog nasledja najinteresantniji. Uzgred, na ovom prelasku ne postoji takozvana ničija zemlja.        
Kontekst kulturne saradnje između evropskih muzičkih festivala, koji su poručili kompoziciju od mene, bio mi je veoma interesantan za stvaranje muzike. Upravo zbog toga, u ovoj kompoziciji se mogu čuti fragmenti IX Betovenove simfonije, zvanične himne Evrope. Pored toga ovde su zastupljeni različiti vidovi primitivnih komunikacija između naroda koji se nalaze sa jedne, odnosno druge strane nekakvih granica. Konačno, u kompoziciji su prisutne i zvučne asocijacije na tok reke Dunava. Broj različitih udaraljki koje su neophodne za izvođenje ove kompozicije analogan je trenutnom broju država članica Evropske unije.’’

Aleksej Sisojev (Moskva, 1972) diplomirao je na Moskovskom koledžu za improvizovanu muziku i jedno vreme nastupao je kao džez pijanista. Učestvovao je u različitim projektima džez, elektronske i eksperimentalne muzike. Godine 2003. upisuje se na Moskovski konzervatorijum Čajkovski gde trenutno pohađa postdiplomske studije.
Ugledni ansambli izvode kompozicije Alekseja Sisojeva u Rusiji i inostranstvu (u Apeldornu, na Muzičkom festival u Šlezvig-Holštajnu, na Svetskim muzičkim danima u Viljnusu 2008, na 45. Međunarodnim letnjim kursevima za novu muziku u Darmštatu 2010, na festival La Folle Journee u Nantu, u Tokiju…) Osnivač  je Ansambla za slobodnu improvizovanu muziku „’’Eror 404“’’. Godine 2008. dobio je nagradu eNsemble na festivalu Pitijske igre. Od 2008. deluje kao član ansambla Sound Plastic.

„U komadu Zaum, sam namerno upotrebio apsurdni tekst pesme Alekseja Kručonika Vojnički poklič Zaum (1922):        
Uu – a – ne – gon –a –beau! Om – chu gvut – on Za – beau! Gva – gva... uge – pru-gu... pa – u... – Ta – bu – a – shit!!! Bag – uun – a – yz Miz – ku – a – bun – kuz. SA – SSAKUI!!! ZARYA!!! KACHRYUK!!!
Kručonik je zagovarao pesnikovo pravo da skraćuje reči, koristi pola reči i bizarne kombinacije, nazivajući to apstraktnim jezikom Zaum (besmisao). U ovoj pesmi praktično nema reči, već samo slogova. To mi je dalo slobodu da reorganizujem slogove u pravilnom sledu prema mojoj zamisli. Komad je mala svita u četiri stava gde je ideju repetitivnosti moguće opaziti samo na nivou poetskog teksta.“

Ivan Josip Skender (Varaždin, 1981) upisao je studije kompozicije 1997, na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi Željka Brkanovića, kao najmlađi student ove ustanove. Dve godine kasnmije upisao je studije dirigovanja u klasi Vjekoslava Šuteja. Njegove kompozicije izvođene su do sada u Hrvatskoj, Austriji, Sloveniji, Nemačkoj, Poljskoj, Makedoniji, SAD, Kanadi i Meksiku. Dobitnik je nagrade za kompoziciju na letnjoj akademiji Prag-Beč-Budimpešta, nagrade rektora Univerziteta u Zagrebu za izvođenje dela Heads and Tails na Muzičkom Biennalu u Zagrebu kao i nagrade Ministarstva kulture Republike Hrvatske za promociju hrvatske muzike. Redovno sarađuje sa uglednim inostranim kao i hrvatskim umetnicima i ansamblima. Zaposlen je u Hrvatskom narodnom kazalištu kao dirigent operskog hora kao i na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kao asistent na odseku za kompoziciju, harfu i udaraljke. Trenutno studira kod maestra Uroša Lajovica na Univerzitetu za muziku i izvođačke umetnosti u Beču.

„White Line Fever (Groznica bele linije) je slengovski izraz za stanje transa u kojem vozačeva svest nije usredsređena na vožnju već na nešto drugo. To je donekle uobičajeno iskustvo pri čemu su svesno i nesvesno usredsređeni na različite stvari. Poslednjih godina sam često putovao  po čitavoj Evropi. Sarađivao sam sa mladim umetnicima iz čitavog sveta i sa njima delio iskustvo i razmišljanja, izvodio i komponovao kako tradicionalna, tako i egzotična muzička dela. Ali kako sam uvek bio pod presijom,  ’pritisnut’ rokovima i velikim razdaljinama, jedino vreme i mesto kada sam mogao da razmišljam o muzici, ljudima, iskustvima i vlastitim mislima je bila samoća hotelske sobe ili dugačaka vožnja autoputem između gradova. U tim momentima, razmišljanja o muzici, zvuci autoputa i različitih radio stanica, međusobno se mešaju i daju različite rezultate.“

Више из ове категорије « Оркестар без граница Лола Класик »

44 desno

44. Бемус - ко је ко

 44. БЕМУС 2012.
Оснивач Град Београд
Секретаријат за културу

 

 Одбор фестивала
Ivana Avžner
Jadranka Jovanović
Goran Pitić
Boško Radojković
Maja Rajković

 

Уметнички директор
Зоран Ерић

 

Извршна продукција
ЈУГОКОНЦЕРТ

 

В.д. директора
Бошко Радојковић

 

Извршни директор Бемуса
Биљана Здравковић

 

Уреднице програма
Весна Кабиљо
Јелена Јанковић
Милица Кадић

 

Извршни продицент

Жељка Лакићевић
Маја Сомборац

 

Организатори
Мирјана Панић
Петар Алемпијевић

 

Арт менаџер
Симона Дашић Раца

 

Веб дизајн
Дејан Бојовић

 

Визуелни идентитет
Hominid studio

 

PR
Јелена Лакићевић

 

Рачуноводство
Томислав Божовић
Весна Николић
Маријана Станковић

 

logo cir siv

ЦЕБЕФ припрема и реализује филмске, музичке и мултимедијалне амбијенталне фестивале са вишедеценијском традицијом

Оснивач

grad osnivac dole

Контакт

Адреса:
Илије Гарашанина 24
11000 Београд
Србија
Телефон: +381 11 3236530
Email : info@cebef.rs

© 2015 CEBEF. All Rights Reserved. Designed By bojovicdejan

Search