Уторак, 13. октобар, Коларчева задужбина у 20.00
CANTUS АНСАМБЛ
Диригент Берислав Шипуш
Силвио Форетић: Мелузина
Берислав Шипуш: Врт на киши са складатељем без кишобрана
Паул Хиндемит: Камерна музика бр. 1
Драшко Аџић: Два привиђења под јасиком (светска премијера - поруџбина Цантуса)
Едгар Варез: Octandre
Дубравко Детони: dolce furioso
У сарадњи са Удружењем композитора Србије,
Хрватским друштвом складатеља, фестивалом Биеннале Загреб и Cantus Ансамблом
400, 600, 800

Read More

Renomirani hrvatski ansambl Cantus za savremenu muziku i umetnički vođa ansambla, kompozitor i dirigent Berislav Šipuš, beogradskoj publici predstaviće se po prvi put odabranim ostvarenjima hrvatskih kompozitora i porudžbinom srpskog kompozitora najmladje generacije, Draška Adžića. Program će upotpuniti i dela velikih kompozitora XX veka, Hindemita i Vareza.

Dok su drugi pripadnici njegove generacije i oni stariji na sopstvenoj koži osetili  krizu muzike 20. veka, Foretić ju je nadišao humorom. Poput pravog vicmahera ostaje smrtno ozbiljan dok znalačkim baratanjem muzičkim medijumom priča svoju šalu. Publika vrišti od duhovitosti dosetki, a posle smeha na prvu loptu i ona se uozbiljuje pred gorkim ukusom zbilje koji probija ispod šale. Upravo tako u Meluzini, prvoj kompoziciji koju je napisao po dolasku u Keln, nabacivanje idioma poput šlagera na sofisticiranu, punuktualističku strukturu, pa onda i citata Štrausovog Don Žuana sa trake, golica isprva na smeh, no samo dok se ne prozre značenje spajanja nespojivog u ironiji svega: ljubavi, života i same kreacije.

Renomirani hrvatski ansambl Cantus za savremenu muziku i umetnički vođa ansambla, kompozitor i dirigent Berislav Šipuš, beogradskoj publici predstaviće se po prvi put odabranim ostvarenjima hrvatskih kompozitora i porudžbinom srpskog kompozitora najmladje generacije, Draška Adžića. Program će upotpuniti i dela velikih kompozitora XX veka, Hindemita i Vareza.

Un jardin sous la pluie avec un compositeur sans parapluie ili «Vrt na kiši sa skladateljem bez kišobrana» posveta je interpretatorima i aleatoričkoj fakturi dela. Određuje je medijum improvizacije, discipline koja je jedan od atributa savremenog kompozitorskog postupka. Tako se definisala njena otvorena forma i završno oblikovanje, a kompozitorova sklonost literarnom, asocijativnom i enigmatičnom naslovljavanju sopstvenih kompozicija, moguće ukazuje i na smer kretanja ovog muzičkog sadržaja. Njega nesumnjivo određuje stupanj spoljnjeg intenziteta događanja koji je u rukama ansambla, samog kompozitora-dirigenta i gosta-solista. Podeljena na tri muzičke situacije, kompozicija pri svakom novom izvođenju poprima druge oblike i razrešava se u nekoj drugoj dimenziji.

Kompozicija Dva priviđenja pod jasikom nastala je kao porudžbina ansambla Cantus iz Zagreba.
Dok sam započinjao rad na kompoziciji shvatio sam da je pravac u kojem se muzika spontano kretala bio usmeren snažnim utiskom koji je na mene ostavila jedna beloruska narodna priča o „muzičaru koji je kasno uveče pošao u susedno selo da svira na svadbi i usput nabasao na ogorelu jasiku, od koje mu se prividela kuća. Pošto je odlučio da tu prenoći, muzičar je ušao unutra i zatekao u kući veselo društvo, koje ga pozvalo da im se pridruži i zasvira za njih. Muzičar je svirao do ponoći a za svaku odsviranu melodiju domaćini bi mu stavljali po pregršt novca u kapu. U ponoć je zaspao, a kada se ujutru probudio, otkrio je da nema nikakve kuće nego da sam stoji blizu jasike s kapom punom lišća, a violina mu visi negde na samom vrhu drveta.”
U kontekstu slovenskog nasleđa i svega što ono implicitno nosi, priča je bila podjednako prikladna i zahvalna kao sadejstvo uz muzička sredstva kojima se u poslednje vreme koristim i čijom se problematikom bavim. U pitanju je moja opservacija heterofonog pevanja i melodike starije balkanske tradicije i njihovo smeštanje u savremenu muzičku sredinu, kao nečeg što nam je inherentno, u atavističkoj podsvesti vrlo živo.

Dubravko Detoni, dolce furioso
"Kao što naznačuje i sam naslov, zamisao je skladbe neprestano i uporno odmjeravanje grubih i finijih, tamnih i svjetlijih, 'muških' i 'ženskih' segmenata, koji na neki način variraju klasično načelo motivičko-tematskoga suprotstavljanja dviju krajnosti kao osnove za živost i napetost glazbenoga događanja. U dvadeset međusobno spojenih brojeva taj se sukob dviju oprečnih struktura odvija naizgled slično, no uvijek drukčije – od nekoliko šumovitih eksplozija, grube, gotovo unakažene parafraze na koračnicu, namjerno kvarenoga citata iz autorova ranoga jazz-ulomka, pokušaja da se dosegne vječna melodija koja se penje u beskraj (i zatim isto toliko dugo pada) do polimetričkih i politonalnih 'furioznih' fragmenata koji uvijek nalaze odjek u vlastitoj, prividno smirenoj, lirskoj jeci"

41 bemus desno

41. Бемус - Ко је ко

Оснивач:
Град Београд (Секретаријат за културу)

 

Одбор фестивала:
Ивана Авжнер, председница
Јадранка Јовановић
Горан Питић
Маја Рајковић
Биљана Здравковић

 

Уметнички директор
Сретен Крстић

 

Извршна продукција
ЈУГОКОНЦЕРТ
установа за музичко-сценске програме

 

Директор
Биљана Здравковић

 

Уреднице
Весна Кабиљо
Јелена Јанковић, уредница издања
Милица Кадић

 

Извршни продуценти
Жељка Лакићевић
Маја Сомборац

 

Организатори
Мирјана Панић, главни организатор
Петар Алемпијевић, главни домаћин

 

Арт менаџер
Симона Дашић Раца

 

Wеb дизајн
Дејан Бојовић

 

PR Manager
Јелена Лакићевић

 

Рачуноводство
Јелена Павловић
Весна Николић

 

Општа служба
Маријана Станковић

 

Београд, 2009

logo cir siv

ЦЕБЕФ припрема и реализује филмске, музичке и мултимедијалне амбијенталне фестивале са вишедеценијском традицијом

Оснивач

grad osnivac dole

Контакт

Адреса:
Илије Гарашанина 24
11000 Београд
Србија
Телефон: +381 11 3236530
Email : info@cebef.rs

© 2015 CEBEF. All Rights Reserved. Designed By bojovicdejan

Search